• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 17 شهریور 1398
کد مطلب : 77662
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/EAql
+
-

آزمون سخت کشتی  در سرزمین قزاق‌ها

 
مسابقات جهانی کشتی از 23 تا 31شهریورماه در شهر نورسلطان قزاقستان برگزار خواهد شد. تیم ایران درحالی پا به این مسابقات می‌گذارد که سال گذشته از مسابقات جهانی جز ناکامی چیزی عاید رشته اول ایران نشده است. مسابقات جهانی سال2018 به میزبانی کشور مجارستان برگزار شد که تیم کشتی آزاد با کسب 3مدال برنز و عنوان ششمی به‌کار خود پایان داد. پرامیدترین کشتی‌گیر ایران در این مسابقات حسن یزدانی بود که در همان دور اول با شکست مقابل دیوید تیلور آمریکایی شانس حضور در فینال را از دست داد و در شانس مجدد موفق شد مدال برنز را کسب کند. 2برنز دیگر نیز توسط علیرضا کریمی (در وزن غیرالمپیکی) و پرویز هادی به‌دست آمد. در مسابقات جهانی مجارستان تیم ایران فینالیستی نداشت که در سال‌های نزدیک به المپیک این مسئله می‌تواند زنگ خطری بزرگ برای ورزش ایران محسوب شود.
سال2017هم مسابقات جهانی در کشور فرانسه برگزار شد که از جمع 10کشتی‌گیر ایران تنها حسن یزدانی به فینال رسید و توانست مدال طلا را کسب کند. تیم ایران در سال2017 به‌عنوان نهمی دنیا رسید. در کشتی‌فرنگی هم شرایط زیاد مطلوب به‌نظر نمی‌رسد. تیم کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی مجارستان تنها یک مدال برنز توسط مهدی علیاری کسب کرد و در مجموع عنوانی بهتر از یازدهمی کسب نکرد. در مسابقات جهانی2018 علی اشکانی هدایت تیم ملی را برعهده داشت و حالا محمد بنا سرمربیگری فرنگی‌کاران را برعهده دارد. محمد بنا طبق سنوات گذشته ترجیح داد رقابت‌های انتخابی برگزار نکند و نفراتش را مثل گذشته با معیارهای خودش انتخاب کرد. در کشتی آزاد هم انتخاب‌های عجیب و البته بحث‌برانگیز برخی از کشتی‌گیران بی‌شباهت به کشتی فرنگی نبود.
کمتر از یک هفته دیگر مسابقات جهانی2019 آغاز می‌شود؛ مسابقاتی دشوار که سهمیه المپیک توکیو نیز به نفرات برتر آن اهدا خواهد شد. برخلاف المپیک ریو که 20کشتی‌گیر جواز حضور در این رقابت‌ها را داشتند، در توکیو تنها 16کشتی‌گیر در هر وزن می‌توانند در المپیک حاضر شوند که 5سهمیه در هر وزن در سلطان‌آباد به کشتی‌گیران برتر داده خواهد شد. در تیم آزاد و فرنگی کشتی‌گیرانی هستند که برای نخستین‌بار پا به میدان جهانی می‌گذارند که باید منتظر ماند و دید برای تیم ایران چه نتیجه‌ای رقم خواهند زد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :